2023. július 16., vasárnap

Nők 40

 


Csak néhány kósza gondolat e tárgykörben.

Alapból támogatom a pozitív diszkriminációt, előttem cigány ügyben a bátaszéki példa, engem állami gondozásba vettek, hogy gimnáziumba mehessek továbbtanulni, valamikor korkedvezményes nyugdíjba mehettek a vájárok, a tűzoltók stb.

Viszont magam kirekesztve érzem: 18 évesen bevittek katonának egy évre, utána 5 év egyetem, aztán elkezdtem dolgozni, hordtam a gyerekeim reggel-délután bölcsibe, oviba. Igyekeztem otthon is helyt állni, a porszívózást, mosogatást a mai napig imádom. De ezen már túltettem magam – férfi vagyok, nincs mit tenni (nem operáltattam magam át…).

De akkor most a jelenlegi helyzetről. Egy férfi tanárember, ha betölti a 65-öt, felmondanak neki (nyolchónapos felmondási idővel, amelynek legalább a felére mentesítik a munkavégzés alól, ez alatt nem is taníthat – így vagyok most én is), és 65 és 2/3 évesen szűnik meg a jogviszonya. A tanárhiány következtében ellenben az általános elvtől eltérően egy kormányrendelet miatt a fizetése mellett kaphatja a nyugdíját is.

Egy nő esetében „kicsit” más a rendszer – az előnyöknek és hátrányoknak nézzen mindenki maga utána, ezt egyéne válogatja.

Ha például 2024. április 30-án várhatóan meglesz a 40 év jogosultsági ideje (kb. 62 és fél évesen), akkor amennyiben legalább nyolc hónappal ez előtt kéri erre hivatkozva a nyugdíjazását, akkor őt e szerint mentik fel, a mentesítési időben persze ő sem taníthat, legalább négy hónapig valakinek helyettesíteni kell őt.

De (aki szeretné továbbra is kiszolgálni a jelenlegi rendszert, annak) van más lehetősége is, amennyiben ezt megbeszéli a tankerrel, a következők szerint:

2024. április 29-én közös megegyezéssel megszüntetik a jogviszonyt, másnaptól pedig új jogviszonyt létesítenek. Ez alapján 30-ától nyugdíjas és a kormányrendelet miatt dolgozhat is. Az egész procedúrából sem a kollégák, sem a gyerekek nem tudnak semmit, mintha mi sem történt volna.

A jubileumi jutalmat természetesen mindkét esetben megkapja.

Mindkét esetre ismerek számtalan példát – a döntés a hölgyek kezében van.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése