2012. június 6., szerda

Repülj, Fecském!

Amikor pénteken éjjel befejeztem az írást, ahogy ígértem magamnak, elővettem féltve őrzött DVD-m, és nem sajnálva az időt (pedig inkább aludnom kellett volna...), meghallgattam kedvenc Fecském.
Imádom Puccinit - és tudom, hogy nem a La Rondine a legjobb műve (most igen-igen finoman fogalmaztam...).
De én nagyon szeretem (ezt is).
Tegnap éjjel - önéletrajz és bútorlista írása közt - kicsit kutakodtam a Youtube-on, és megint találtam valamit!
Nem akartam hinni a szememnek, hogy egy kedves és jó felhasználó feltöltötte a teljes művet, azt, ami nekem is megvan.
A New York-i Metropolitanből közvetítették egyenesben 2009-ben a MetArt keretében a darabot a kiválasztottaknak. Igaz, hogy olasz nyelvű az előadás, de ez egyáltalán nem akadályoz az élvezetben - csak engedd magad át a zene sodrásának, és mindent megértesz.
Az én kedvenc jelenetem 1:05:20 körül kezdődik, de aki szereti Puccini életigenló zenéjét, annak a teljes darab is tetszeni fog, minden ellenkező híresztelés ellenére.
Ha van két órád, nézd meg!
Hogy teljes legyen a történet, elárulom, hogy a két főszereplő, Angela Gheorghiu és Roberto Alagna a valódi életben is párok, sok-sok éve... :-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése